zawory i ich regulacja
zawory i ich regulacja
Zawory są mechaniczne, regulowane za pomocą płytek. Jeżeli ci stukają to albo się trochę rozregulowały i trzeba wstawić grubsze płytki, albo mogły ci się pogiąć zawory jeżeli np. obróciło cię o 180 stopni. Ale skoro stukają cicho i tylko czasami to stawiam na to że po prostu luzy są już za duże. Regulacja tych luzów to dosyć prosta operacja. Najgorsze co może cię spotkać to to że ktoś to zrobi nie dokładnie (źle ustawi), ale poza tym ciężko coś zepsuć.
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 18:42 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: zawory i ich regulacja
Lepiej byłoby nic nie pisać.kostek_ja pisze:Zawory są mechaniczne, regulowane za pomocą płytek. Jeżeli ci stukają to albo się trochę rozregulowały i trzeba wstawić grubsze płytki, albo mogły ci się pogiąć zawory jeżeli np. obróciło cię o 180 stopni. Ale skoro stukają cicho i tylko czasami to stawiam na to że po prostu luzy są już za duże. Regulacja tych luzów to dosyć prosta operacja. Najgorsze co może cię spotkać to to że ktoś to zrobi nie dokładnie (źle ustawi), ale poza tym ciężko coś zepsuć.
ZJAR
Re: zawory i ich regulacja
Jackson może byś rozwinął swoją głęboką wypowiedź bo mnie zaintrygowała?
Re: zawory i ich regulacja
Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni. Ja jeszcze nie widziałem żeby silnik mógł nawet odpalić jeżeli ma krzywe zawory. Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
Jedyna prawdziwa rzecz to to że zawory są regulowane za pomocą płytek.
Jedyna prawdziwa rzecz to to że zawory są regulowane za pomocą płytek.
ZJAR
Re: zawory i ich regulacja
Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamyjackson pisze:Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.

Idąc tym tokiem myślenia można stwierdzić że silnik nie powinien odpalić jeżeli zawory mają za duże luzy. Pytanie jak bardzo zawory są krzywe.jackson pisze:Ja jeszcze nie widziałem żeby silnik mógł nawet odpalić jeżeli ma krzywe zawory
A mógłbyś to dokładniej opisać?jackson pisze:Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
Re: zawory i ich regulacja
kostek_ja pisze:Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamyjackson pisze:Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.![]()
Taa, no to jest rzeczywiście obrót o 180 stopni. Ło matko, co Ty tu wypisujesz człowieku.
17.01.11
Re: zawory i ich regulacja
Jeżeli nie rozumiesz to wyjaśnię. Po obrocie o 180 jedziesz tyłem, a masz zapięty bieg do przodu, więc te zdarzenia można jak najbardziej porównywać.Pablo pisze:kostek_ja napisał/a:
jackson napisał/a:
Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.
Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamy
Taa, no to jest rzeczywiście obrót o 180 stopni. Ło matko, co Ty tu wypisujesz człowieku.
Re: zawory i ich regulacja
Silnik może nie odpalić gdy ma za małe luzy (brak luzu).kostek_ja pisze:Idąc tym tokiem myślenia można stwierdzić że silnik nie powinien odpalić jeżeli zawory mają za duże luzy. Pytanie jak bardzo zawory są krzywe.jackson pisze:Ja jeszcze nie widziałem żeby silnik mógł nawet odpalić jeżeli ma krzywe zawory
Zawory krzywe czy bardzo krzywe nie domykają się i nie będzie silnik pracował.
ZJAR
Re: zawory i ich regulacja
jackson, widze, ze nie obedzie sie bez wizyty w Radomiu:), u mnie nikt tego nie zrobi, a serwisie powiedzieli, ze tak ma być!
Re: zawory i ich regulacja
Nie, nie można. Nie chce mi sie z Tobą dyskutować. Ło matko.kostek_ja pisze:Jeżeli nie rozumiesz to wyjaśnię. Po obrocie o 180 jedziesz tyłem, a masz zapięty bieg do przodu, więc te zdarzenia można jak najbardziej porównywać.Pablo pisze:kostek_ja napisał/a:
jackson napisał/a:
Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.
Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamy
Taa, no to jest rzeczywiście obrót o 180 stopni. Ło matko, co Ty tu wypisujesz człowieku.
17.01.11
Re: zawory i ich regulacja
Jeżeli luz jest za duży wkłada się grubszą płytkę, jeżeli za mały to cieńszą.kostek_ja pisze:A mógłbyś to dokładniej opisać?jackson pisze:Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
Bardziej proste nie może być.
ZJAR
Re: zawory i ich regulacja
Jak byś mi mógł tylko wytłumaczyć w jaki sposób zawór może się wydłużyć to byłoby fajniejackson pisze:Jeżeli luz jest za duży wkłada się grubszą płytkę, jeżeli za mały to cieńszą.kostek_ja pisze:A mógłbyś to dokładniej opisać?jackson pisze:Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
Bardziej proste nie może być.
To nie dyskutuj.Pablo pisze:Nie chce mi sie z Tobą dyskutować.
Re: zawory i ich regulacja
mhm. Obawiam sie że kolejny temat zmierza w kierunku zamknięcia.
17.01.11
Re: zawory i ich regulacja
To ty myślisz, że zawory się wydłużają?kostek_ja pisze:Jak byś mi mógł tylko wytłumaczyć w jaki sposób zawór może się wydłużyć to byłoby fajniejackson pisze:Jeżeli luz jest za duży wkłada się grubszą płytkę, jeżeli za mały to cieńszą.kostek_ja pisze: A mógłbyś to dokładniej opisać?
Bardziej proste nie może być.
Płytki regulują luz. A luz nie może być większy ani mniejszy niż tolerancja. Bierzesz zestaw płytek i regulujesz tak aby luz był w tolerancji. Wkładasz albo mniejszą albo większą. Czaisz?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: zawory i ich regulacja
A wlsnie co do tych plytek to ma ktos moze fote jak wygladaja?? Bo do badania luzu to jest szczelinomiez tak?? I ma moze ktos jakies dane techniczne tych plytek?? Bo mozliwe ze moge je wykonac w zakladzie gdzie pracuje. Ale musze znac parametry materiału oraz wymiary.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??