zawory i ich regulacja

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » pn paź 13, 2008 19:38

Zawory są mechaniczne, regulowane za pomocą płytek. Jeżeli ci stukają to albo się trochę rozregulowały i trzeba wstawić grubsze płytki, albo mogły ci się pogiąć zawory jeżeli np. obróciło cię o 180 stopni. Ale skoro stukają cicho i tylko czasami to stawiam na to że po prostu luzy są już za duże. Regulacja tych luzów to dosyć prosta operacja. Najgorsze co może cię spotkać to to że ktoś to zrobi nie dokładnie (źle ustawi), ale poza tym ciężko coś zepsuć.
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 18:42 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: jackson » pn paź 13, 2008 21:03

kostek_ja pisze:Zawory są mechaniczne, regulowane za pomocą płytek. Jeżeli ci stukają to albo się trochę rozregulowały i trzeba wstawić grubsze płytki, albo mogły ci się pogiąć zawory jeżeli np. obróciło cię o 180 stopni. Ale skoro stukają cicho i tylko czasami to stawiam na to że po prostu luzy są już za duże. Regulacja tych luzów to dosyć prosta operacja. Najgorsze co może cię spotkać to to że ktoś to zrobi nie dokładnie (źle ustawi), ale poza tym ciężko coś zepsuć.
Lepiej byłoby nic nie pisać.
ZJAR

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Keepsake » pn paź 13, 2008 21:17

Jackson może byś rozwinął swoją głęboką wypowiedź bo mnie zaintrygowała?

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: jackson » pn paź 13, 2008 22:09

Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni. Ja jeszcze nie widziałem żeby silnik mógł nawet odpalić jeżeli ma krzywe zawory. Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
Jedyna prawdziwa rzecz to to że zawory są regulowane za pomocą płytek.
ZJAR

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » pn paź 13, 2008 22:30

jackson pisze:Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.
Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamy ;)
jackson pisze:Ja jeszcze nie widziałem żeby silnik mógł nawet odpalić jeżeli ma krzywe zawory
Idąc tym tokiem myślenia można stwierdzić że silnik nie powinien odpalić jeżeli zawory mają za duże luzy. Pytanie jak bardzo zawory są krzywe.
jackson pisze:Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
A mógłbyś to dokładniej opisać?

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Pablo » pn paź 13, 2008 22:56

kostek_ja pisze:
jackson pisze:Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.
Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamy ;)

Taa, no to jest rzeczywiście obrót o 180 stopni. Ło matko, co Ty tu wypisujesz człowieku.
17.01.11

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » pn paź 13, 2008 23:02

Pablo pisze:kostek_ja napisał/a:
jackson napisał/a:
Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.

Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamy ;)

Taa, no to jest rzeczywiście obrót o 180 stopni. Ło matko, co Ty tu wypisujesz człowieku.
Jeżeli nie rozumiesz to wyjaśnię. Po obrocie o 180 jedziesz tyłem, a masz zapięty bieg do przodu, więc te zdarzenia można jak najbardziej porównywać.

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: jackson » pn paź 13, 2008 23:15

kostek_ja pisze:
jackson pisze:Ja jeszcze nie widziałem żeby silnik mógł nawet odpalić jeżeli ma krzywe zawory
Idąc tym tokiem myślenia można stwierdzić że silnik nie powinien odpalić jeżeli zawory mają za duże luzy. Pytanie jak bardzo zawory są krzywe.
Silnik może nie odpalić gdy ma za małe luzy (brak luzu).
Zawory krzywe czy bardzo krzywe nie domykają się i nie będzie silnik pracował.
ZJAR

karol M3
Posty: 17
Rejestracja: czw cze 19, 2008 18:08
Lokalizacja: Toruń

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: karol M3 » pn paź 13, 2008 23:18

jackson, widze, ze nie obedzie sie bez wizyty w Radomiu:), u mnie nikt tego nie zrobi, a serwisie powiedzieli, ze tak ma być!

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Pablo » pn paź 13, 2008 23:19

kostek_ja pisze:
Pablo pisze:kostek_ja napisał/a:
jackson napisał/a:
Chyba tylko Kostkowi krzywią się zawory jak go obróci o 180 stopni.

Rozpędź się na wstecznym, wrzuć 2 i strzel ze sprzęgła. Jak będziesz miał całe zawory to pogadamy ;)

Taa, no to jest rzeczywiście obrót o 180 stopni. Ło matko, co Ty tu wypisujesz człowieku.
Jeżeli nie rozumiesz to wyjaśnię. Po obrocie o 180 jedziesz tyłem, a masz zapięty bieg do przodu, więc te zdarzenia można jak najbardziej porównywać.
Nie, nie można. Nie chce mi sie z Tobą dyskutować. Ło matko.
17.01.11

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: jackson » pn paź 13, 2008 23:31

kostek_ja pisze:
jackson pisze:Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
A mógłbyś to dokładniej opisać?
Jeżeli luz jest za duży wkłada się grubszą płytkę, jeżeli za mały to cieńszą.
Bardziej proste nie może być.
ZJAR

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: kostek_ja » pn paź 13, 2008 23:34

jackson pisze:
kostek_ja pisze:
jackson pisze:Przy regulacji zaworów nie wkłada się tylko grubszych płytek itd.
A mógłbyś to dokładniej opisać?
Jeżeli luz jest za duży wkłada się grubszą płytkę, jeżeli za mały to cieńszą.
Bardziej proste nie może być.
Jak byś mi mógł tylko wytłumaczyć w jaki sposób zawór może się wydłużyć to byłoby fajnie
Pablo pisze:Nie chce mi sie z Tobą dyskutować.
To nie dyskutuj.

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Pablo » pn paź 13, 2008 23:51

mhm. Obawiam sie że kolejny temat zmierza w kierunku zamknięcia.
17.01.11

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Marcin_Os » wt paź 14, 2008 00:11

kostek_ja pisze:
jackson pisze:
kostek_ja pisze: A mógłbyś to dokładniej opisać?
Jeżeli luz jest za duży wkłada się grubszą płytkę, jeżeli za mały to cieńszą.
Bardziej proste nie może być.
Jak byś mi mógł tylko wytłumaczyć w jaki sposób zawór może się wydłużyć to byłoby fajnie
To ty myślisz, że zawory się wydłużają?
Płytki regulują luz. A luz nie może być większy ani mniejszy niż tolerancja. Bierzesz zestaw płytek i regulujesz tak aby luz był w tolerancji. Wkładasz albo mniejszą albo większą. Czaisz?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: zawory i ich regulacja

Post autor: Dino444 » wt paź 14, 2008 00:20

A wlsnie co do tych plytek to ma ktos moze fote jak wygladaja?? Bo do badania luzu to jest szczelinomiez tak?? I ma moze ktos jakies dane techniczne tych plytek?? Bo mozliwe ze moge je wykonac w zakladzie gdzie pracuje. Ale musze znac parametry materiału oraz wymiary.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

ODPOWIEDZ